11 Ekim 2014 Cumartesi

Yeni Iphone Serileri Hakkında

Önceki yazılarımdan beni bilen bilir.
İlk olarak şunu söylemek isterim ki; insanların seçimlerine laf atmam, yargılamam. Seçim seçimdir.
Sen Default olarak her şeyin en iyisinden gelmesini istiyorsan ve paran varsa ben sana niye laf atayım. Çünkü bu bir seçimdir.

"Ben istemiyorum kardeşim, her şeyin iyisini kendim bulacağım. Zaten acayip zengin de değilim. Bu yüzden Android."
Bu kadar. Beni de bu yüzden kimse yargılayamaz. cahil değiliz, bir şey değiliz.

İşte burada işi getirmek istediğim noktaya geldik. Cahil Fanboy'lar...
Olaya tarafsız biçimde baktığımda görüyorum ki Apple tarafında cahil fanboy sayısı Android'i bayağı bir rakamla katlıyor. Çünkü Iphone daha çok basitlik ve sadelik üzerine kurulu. Bir cihazın işlevselliğinden çok kolay işlem yapılabilirliği ön planda.
Bu noktada seçimini yapacak ve pek teknoloji bilmeyen kesim Iphone'u daha mantıklı buluyor. bulmakta da sonuna kadar haklılar.
Ama bu kesim bahsettiğim bu ayrımı anlamıyor. Çünkü bizim çoğumuz kadar içli dışlı değiller.
Onun düşündüğü "Bu daha iyi. Ben bunu aldım bu yüzden. O zaman onlar onu aldığı için daha kötü, ezik onlar!"
Adam seninle bu kavgayı başlatıyor. Sen benim yukarıda açıkladığımı anlattıkça daha da sinirleniyor, Olay daha da kızışıyor. Sonra yanına Iphone'u bilinçle almış senin benim gibi bir insan getirip direkt "Bu ayfona kötü dedi!" diye anlatıyor.
Al sana Android-Iphone kavgası. 10 kırık telefon, 5 su geçirmiş telefon, 2 yaralı...

Başka bir kesim var ki; Bizim gibi teknoloji sever olduğu halde başkalarının seçimlerine saygı göstermeyenler.
Bu bahsettiğim tür Iphone küçücük ekranla gelirken Android telefonlara ne bileyim; tepsi, ekmek tahtası vb. falan diye laf atanlar.
Ben bu türü "Gerçekten büyük telefon sevmiyor" gibi yorumladım zamanında. Ama Apple büyük ekranlı bir Iphone çıkardığında gidip koşa koşa aldılar.
Hatta reklamı hatırlayın:

A) It's an amazing coincidence. Or B) A common sense... Pretty sure it's MONEY then...

Ben buna ikiyüzlülük derim. Siz istediğinizi deyin.

Iphone 6'nın büküldüğü ortaya çıktı, bilmem ne.. Her neyse.. Bunlar önemli değil.. Önemli olan Apple'ın Android'e oranla bu kadar ikiyüzlü kullanıcılara sahip olması.

Peki Apple'ın saati konusunda konuşmak gerekirse.
Ben bu saatin tamamen Sony'nin Smartwatch 2'sinden çalıntı olduğunu düşünüyorum. Çünkü ekranındaki hafif kıvrım dışında bir farkları yok.











Aynen göründüğü gibi. Soldaki Sony ve sağdaki meşhur teknoloji harikası, kimsenin görmediği yenilik olan Apple Watch! Ne harika dimi!?

Aradaki fiyat farkını söylemeye bile gerek duymuyorum. Tabi ki Apple, Sony olanın fiyatını bilmem kaça katlıyor...

İlk başta dediğim gibi. Beni bilen bilir. Apple veya Android düşmanı değilim. 
Ama bunların söylenmesi lazımdı.

Bunu yazarken IOS'tan da bahsedecektim ama unutmuşum. Şimdi düzeltip ekleyeyim dedim.
1GB Ram'li Iphone 3GB Ram'li Android'den akıcı gibi bir söylenti dolaşıyor etrafta. Ram evrenseldir. Hiç bir işletim sistemi işleyişini değiştiremez. IOS arka planda neredeyse hiç bir şey tutmaz. Android ise siz kapatmadıkça açık kalır. Ram açısından farkı budur. IOS'un yaptığı mantıklı mı?
Bence değil. Çünkü ben 4 uygulamayı birden kayıpsız kullanmayı seçiyorsam IOS bunu yapamaz, ama Android yapar. Ama bir insan gelirse ve derse ki; "Arka planda kalan şeyleri teker teker kapatmak ile uğraşamam, IOS benim için yapar." Bende derim ki; Tamam... O zaman Iphone al...

Akıcılık konusuna gelirsek IOS'un pencere animasyon hızı Anroid'in 3 katı. Akıcı gibi görünse de test yapıldığında Android daha hızlı bir pencere veya uygulama açar. (Samsung'un kendi uygulamaları açmıyor falan diye gelmeyin. Nefret ediyorum kendisinden de uygulamalarından da)

"IOS'taki çoğu uygulama yok" gibi bir düşünce de var. Bunu biri 2 yıl önce söyleseydi hiç duraksamadan kabul ederdim. Ama şimdi neredeyse her uygulama bulunuyor.
Ama bir market karşılaştırması yapmak gerekirse Google Play'in bir çöplük olduğunu kabul etmek gerekir.
Bu yüzden yazımın her santimetresinde diyorum ki Iphone ile en iyisi gelir, Android ile kendiniz seçersiniz.

Iphone'da her şey yettiği kadar gibi herkesin ağzına dolanmış bir algı var. Kesinlikle haklısınız...
Her şey o yıl için yettiği kadar veriliyor. Ama sonraki yıl yeni bir sürüm çıktığında herkes başlıyor "Telefonum kasıyor!" diye.
Android'de böyle bir durum yok. 2012'de çıkmış Nexus 4 ilk Android 4.4.4 güncellemesini alan telefondu geçen aylarda. Tek bir kasma göremezsiniz...
Hatta daha uç bir örnek vereyim;
Eski bir Sony Ericsson Xperia Neo V telefonum vardı. 2010 telefonu. Sony'nin ilk Android'i... (Hatta Sony Ericsson)
Geçende Android 4.4.2 kurdum. Çok akıcı biçimde kullandım Z2'yi alana kadar 2,5 ay gibi bir süre.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder