13 Temmuz 2013 Cumartesi

Fetih 1453 (Eleştiri)

Olmamış. Olmamış yani bu kadar basit.
Bir sahnede Fatih içeri girerken çok belirgin bir şekilde 3 gölge oluyor. Bu nasıl bir ışıkçı!? Hiç mi ışık tutmamış hayatında bir yere!? Elektrik kesildiğinde feneri güzel tutana "bu ışıkçı olsun" demişler herhalde...

1400-1500 yılları arasında Müslüman-Hristiyan yaklaşık %50-%50 civarıymış. Bu nasıl bir olaydır ki Osmanlı sokaklarında bir tane haç takan yokken Bizans'ta herkes haç takıyor. Herkes Müslüman Osmanlı'da dimi!?..

Fatihin annesini gören oldu mu filmde? Ben göremedim. Filmin ne baskılarla çekildiğinin bir göstergesidir bu. Çünkü Fatihin annesi Hristiyandır. Kesin senaryoyu yazarken şöyle bir diyalog geçmiştir:
-Aman olum Fatihin annesinin gösterme!..
+Tamam.
-Abi yakarlar bizi sakın ha!..

Sokakta herkes birbirine "yavaş be" falan diye bağırıyor. Uluslararası büyük çapta bir film yapıyorsunuz, biraz küfür fazla mı kaçar ya!?.. En azından "yavaşla hayvan herif" falan diye bağırsalarmış...

Kardinal ve Papa giysilerini diken kimse bulup öldürmek lazım. Abi o ne ya!?.. Şimdi onun hakkında hiç screenshot alamayacağım ama Kardinal veya Papa dediğin böyle giyinir:

Şu yandaki giysinin hiç o filmde gösterilen saçma sapan polyester kıyafetlerle alakası var mı!?
Bu resim bu arada "The Borgias" dizisinden.









Tüm bayraklar makineden çıkma, bu kadar saçma bir şey olamaz. Bayraklar parlıyor ya, savaş görmemişler savaşın ortasında. Savaşın tozunu, kirini, kanını geçtim asılı olan bayraklar en azından rüzgardan yıpranır ya...

Kan sıçramaları çok sahteydi. Adamın zincir zırhını kesiyor.. ee..? Sonra o kesikten poşet kesmiş gibi kan boşalıyor.. Yapmayııınnn....

Bir sahne vardı, çok güldürdü. Adam mızrak atıyor, mızrak adamın boynundan giriyor... Tamam buraya kadar iyi... Soonnraa... Burda kopuyor olay... Adam yere düşerken mızrağın arkası adamın ensesine denk gelirken mızrağın önü adamın boğazının alt tarafına denk geliyor. Tam anlatamadım galiba ama demek istediğim mızrağı kesmişler, adamın boynunun arkasına ve boğazına bağlamışlar. Hissettim yani.. O kadar kötüydü...

Bizans'ta her yer haç dolu arkadaş. Bu ne dindarlıkmış... Bu haç sevgisi hiçbir Hristiyan'da yoktur herhalde... Onu geçtim, ne zaman Bizans'ı gösterse açık saçık kızlar var. Abbaaaarttıııı...

Filmin sonundaki savaşa gelene kadar hiç Türk asker ölmüyor. Çok garip bir şekilde Türkler hep öldürüyor, hep öldürüyor sona doğru hafif yenilince Bizans yendik moduna geçiyor. Çok ayarsız olmuş...

Constantin daha Greek demeyi bilmiyor. "Gırek ateşimizle yakacağız" diyor. Gırek ne ya!?..

Fatih ok atarken acayip bir biçimde sol kolunu büküyor. Tamam, profesyonelce atmasını beklemiyorum sonuçta oyuncu ve işi o değil ama biri en azından nasıl atılacağını gösterebilirmiş.

En sonda anlatıyor ya, inancınızı yaşayın falan diye. Bizans halkı nasıl anlıyor onu? Halk Türkçe mi biliyor? En sondaki Fatihin halka çektiği nutku geçtim, şu top ustası ve kızı hangi dili konuşuyor gerçekten ya? 2 dili de biliyor mu? Savaş sırasında Bizans ve Osmanlı sürekli birbirine laf atıyor. Nasıl anlıyorlar birbirlerini?

Oyunculuk ve senaryo o kadar kötüydü ki... İngilizce alt yazıyla izledim, konuşulan dili bilmiyormuş gibi davrandım. O kadar kötüydü...

IMDB puanı 7,6 bu filmin. Bence 3'den fazlasını hak etmiyor. Hatta 7,6'yı düşürmek için IMDB'den 1 verdim filme.

Bu saçma sapan film için 17 milyon dolar harcanmış. Söyleyecek başka bir şeyim yok...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder