18 Temmuz 2013 Perşembe

World of Warcraft (İnceleme)

İlk olarak WoW tarihinden bahsedeceğim. Çünkü bu çıkıp 1 yıl sonra konuşmayı bırakılan bir oyun değil. Bildiğiniz tarihi eser. Ondan sonra fikirlerimi yazacağım ve kendi kafamdaki derecelendirmeyi yapacağım.

Yılların oyunu... Evde hala duruyor Vanilla WoW kutusu. İçinde 20 tane(abartı) CD. 200 sayfalık bir tanıtım kitapçığı...
Kitapçık dediğim de bildiğin kitap. Kutunun arkası, 2013 yılında bakınca ayrı bir komik...
"Decend into the World of Warcraft and join thousands of mighty heroes in a Online World of Myth" mi?
"Thousands" derken? WoW olmuş 13 milyon... Ama adamlar binlerce yazmakta haklı. Oyunun tutacağını hiç düşünememişler ki... Vanilla WoW demek oyunu değil bug'ı oynamak demek. O kadar hatalı ki...

Embark on Epic Quests bölümünde anlattığını okuyorum da. Hayatımda WoW Quest'leri kadar sıkıcı şeyler görmedim. Quest'leri nasıl ballandıra ballandıra anlatmışlar. Tamam, yıl 2004 falan diyoruz da o Quest'ler o yılda da çekilmez bu yılda da... Eğlencesi End-Game'de... (O yılda End-Game'de yok)

İlk çıktığında o kadar kötüymüş ki "kutunun arkasını saçmalayalım" demişler. Gerisinin okunma değeri bile yok. Off, 2004... acaba 10 yıl sonra 2013'e böyle laf atacak mıyız?

2004 yılında bu oyun için gereken sistem gereksinimlerine bakınca onlar da ayrı bir komik.
Intel Pentium III 800MHZ ???
512 MB Ram ???
32MB 3D Grafik Kartı ??? -- Sanki burada "Ekran Kartı demeyelim 3D kart diyelim. Yıl olmuş 2004, havalı olur..." demişler.

İçindeki kitapçığın durumunu anlatmaya çok gerek yok zaten. Ama kaç yıldır oynarım, şimdi okudum da CTRL-M'yi yeni öğrendim. İçinden çıkan kitapçığı okumak lazımmış...


 Sonra Burning Crusade çıkmıştı. Bir kaç Bug giderildi. Yeni şeyler geldi... Onu geçtim de, Vanilla WoW kutusundan Burning Crusade broşürü çıktı... 2006! Koskoca 2006!..

Çok içerik yoktu ama en azından Bug sayısı azalmıştı. Bu döneme kadar çok şey anlatamıyorum çünkü ben o dönemde baya küçüktüm. Ablamı ve arkadaşlarını izlediğim kadar hatırlıyorum Vanilla ve Burning Crusade'i.
Bana anlatılanlara göre Wrath of the Lich King paketinden sonra en iyi paketmiş Burning Crusade...

Ama bildiğim kadarıyla çok End-Game ve güzel bir PvP içeriği yoktu ve insanlar sıkılmıyordu. Şimdi o kadar içeriğin içinde yüzüp eğlenemiyoruz.

Sonra  Wrath of the Lich King, 2008!.. Bu paketten sonra acayip bir story geldi. Levelling çeşitlendi... Dungeonlar... PvP...
Lich King dendiğinde hatırladığım Orgirimar önünde PvP, Stormwind'i 100 kişiyle basmak ve gidip Lich King kesmeye çalışmak. 80 level olmuştuk. Çok eğleniyorduk o pakette...
Özellikle favori Class'ım Death Knight gelmişti, Northrend derken en iyi paketti bana göre...
İşte bu da Lich King kutumun arkası:

Sonra Azeroth sallanmaya başladı. Death Wing'in terörü hem Alliance, hem de Horde'u mahvetti.
Orgirimar'ı su bastı. Stormwind'de el izini çıkarttı bizim Death Wing...
Kim ne derse desin Story olarak en iyi 2. paketti bana göre. Ama içerik olarak hiç sevmemiştim...
85 level'a çıkmıştık. Ama Azeroth'un hafif değişmesi ve 1-2 dungeon dışında hiç bir yenilik gelmedi.

Sonra Mists of Pandaria çıktı.
Pandalar... Yapmayın ya!?.. Oyunu iyice bebek oyununa çevirdiler. Pet savaşları geldi, ne o Pokemon gibi!?. Yeni bir ada... 90 level...
Her şeye rağmen grafikler arttı ve bu benim için yetti...


İşte size WoW'un tüm tarihi. Bunlardan anlaşılan bir şey varsa bu oyunun 2 ayda bir 50TL almasıdır...
Oyun 10 yıl önce çıktı. 10 yıldır giderilemeyen Bug'lar var.
Oyun pencelereleri çok eskidi. Hala eski uyduruk grafikler. Bunları değiştirmek koskoca Blizzard için çok zor değil. Neden yapmıyor peki? Bu oyunu anlamak imkansız...
Tüm haritaları baştan yap diyemem. Ama karakter grafikleri diye bir gerçek var. Bunu arttırsın... Blizzard verse ben bile yaparım. Neden karakter grafiklerini biraz yükseltmiyorsunuz? Atıyorum 5.4 içeriği için çalışan ekibi toplayıp 1 günde halledebilirsin.

İşin özeti Blizzard paracı olmayı bırakıp oyuncuyu dinlemeye başlarsa 2 ayda bir 50TL'yi hak eder.

Ama eğlendim mi? Eğlendim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder